بازگشتی ها در اپن کارت چیست و چگونه می توان آن را مدیریت کرد

بازگشتی ها در اپن کارت

در فروش اجناس و کالا، همیشه درصدی از فروش عودت داده میشود که نیاز است به درستی آنها مدیریت شوند. در اپن کارت بخشی برای این بازگشتی ها قرار دارد که در این بخش قرار است در این خصوص صحبت کنیم.

برای شروع در ابتدا با مراجعه به بخش فروش>بازگشتی ها به این بخش وارد میشویم. به شکل زیر دقت کنید.

در این مرحله باید در خصوص امکان بازگشت محصول صحبت کنیم. فرض کنید که شما محصولی را برای خرید انتخاب کرده اید و هزینه آنرا هم پرداخت کرده اید. اما به هردلیلی نیاز است که آنرا برگردانید.

برای این کافی است به صفحه سفارشات خود رفته و با انتخاب محصول، بر روی گزینه بازگشت کلیک کنید. در این هنگام، فرمی برای شما باز خواهد شد که نیاز است اطلاعات آن را به دقت کامل کنید و در انتها دلیل بازگشت محصول را بیان کنید.

1

به یاد داشته باشید که دلیل بازگشت محصول را به درستی انتخاب کنید و علاوه بر آن در قسمت انتهایی فرم، به بیان جزییات دلیل بازگشت محصول بپردازید.

 

2

زمانی که مشتری یک محصول را برگشت میزند، بلافاصله هشدار آن در صفحه مدیریت فروشگاه نمایان میشود. کافی است در داشبورد مدیریتی به بخش برگشتی ها رفته و لیست محصولات بازگشتی را ببینید.

در این لیست برای مشاهده جزییات بیشتر در خصوص محصول برگشتی و مشخصات مشتری، بر روی گزینه ویرایش کلیک کرده و فرم مربوطه که از دو بخش تشکیل شده است را مشاهده کنید.

در بخش اول به ارایه جزییات محصول برگشتی و در بخش دوم به دلیل برگشت اشاره شده است. مهم ترین بخش در خصوص بازگشتی ها، در انتخاب گزینه Return Action است که تصمیم مدیریت در خصوص بازگشت محصول را در برمیگیرد. مدیر فروشگاه سه گزینه پیش روی دارد:

  • قبول برگشت محصول و شارژ موجودی کاربر به اندازه مبلغ پرداختی
  • جایگزینی محصول با محصول جدید
  • بازپرداخت

3

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

*

code