نحوه ایجاد کارت هدیه در اپن کارت

کارت های هدیه در اپن کارت

اول از همه یک تعریفی از کارت هدیه رو بدونیم کارت هدیه، اهدای مبلغی دلخواه به شخص دیگری است که در فروشگاه خرید میکند. به طور معمول این کارت های هدیه برای مشتریان ایمیل زده میشود و آنرا را برای خریدهای بعدی که شامل تخفیف شده است، متقاعد میکند که این خود نوعی روش بازاریابی است. برا این اساس، کد تحفیفی که شامل مبلغ مشخصی است برای کاربر ارسال میشود که او نیز میتواند در هنگام پرداخت هزینه سبد خرید خود، با درج این کد تخفیف از کاهش هزینه پرداختی لذت ببرد. برای مشاهده و مدیریت کارت های هدیه به مسیر مدیریت فروش>کارتهای هدیه>کارت هدیه میرویم.

به یاد داشته باشید که در اپن کارت کارت های هدیه فقط برای همان مشتری که ایمیل برای او ارسال شده است معتبر است و کاربر دیگری نمی تواند از کد تخفیفی شخص دیگری استفاده کند. اگر این کار صورت پذیرد اپن کارت با نمایش پیغام خطا این موضوع را به اطلاع کاربر میرساند.

زبانه عمومی

بعد از مراجعه به صفحه کارت هدیه در فروشگاه یاز اپن کارت حالا برای تعریف کارت هدیه جدید کافی است بر روی گزینه ایجاد کلیک نمایید. با این کار فرمی برای شما به نمایش درخواهد آمد که از شما اطلاعات مورد نیاز برای صدور کارت هدیه را میخواهد. این اطلاعات به ترتیب عبارتند از:

  • کد: که شامل کد مشتری است که کارت هدیه برای او صادر میشود.
  • نام ارسال کننده: که شامل مشخصات اسمی صادر کننده کارت هدیه است به عنوان مثال فروشگاه من
  • ایمیل ارسال کننده کارت هدیه
  • نام دریافت کننده: که شامل مشخصات اسمی دریافت کننده کارت هدیه است.
  • ایمیل دریافت کننده کارت هدیه
  • تم: که نام طرح گرافیکی مورد استفاده کارت هدیه است
  • متن پیام: که شامل متنی است که به همراه کارت هدیه برای مشتری ارسال میشود
  • میزان هدیه: که مشخص کننده میزان تخفیف مورد استفاده توسط مشتری در فروشگاه است
  • وضعیت: که فعال و یا غیرفعال بودن کارت هدیه در فروشگاه را مشخص میکند.

 

زیانه تاریخچه کارت هدیه

در این زبانه میتوان به مرور تاریخچه ای از مورد استفاده قرار گرفتن کارت های هدیه در فروشگاه ساز اپن کارت پرداخت. بر این اساس مشخصات افراد استفاده کننده در کارت های هدیه که شامل شناسه سفارش، نام مشتری، میزان تخفیف مورد استفاده و زمان استفاده از کارت هدیه لیست میشود.

طرح گرافیکی(تم) کارت هدیه

همانطور که در بالا هم اشاره شد برای ارسال ایمیل کارت هدیه میتوان از طرح های گرافیکی متعددی بهره برد. به عنوان مثال برای اهدای کارت هدیه به مناسبت روز تولد کاربر میتوان از طرح گرافیکی متناسب با تولد استفاده کرد و برای اهدای کارت هدیه به مناسبت روز ثبت نام در فروشگاه میتوان از طرح گرافیکی متناسب با آن بهره برد. برای همین، در این قسمت می توانید لیستی از طرح های گرافیکی نصب شده بر روی فروشگاه ساز را مشاهده کنید.

ارسال کارت هدیه برای مشتری

بعد از ایجاد کارت های هدیه در فروشگاه ساز، حال نوبت آن است که این کارت های هدیه برای مشتریان هدف ارسال شود. برای این کار به سادگی بعد از اطمینان از اینکه اطلاعات مشتری در زیانه عمومی به درستی وارد شده است، با کلیک بر روی گزینه ارسال، کارت/کارت های هدیه تعریف شده در فروشگاه ساز را برای مشتری ارسال خواهید کرد. اگر فرآیند ارسال به درستی صورت پذیرد، اپن کارت پیامی مبنی بر ارسال صحیح ایمیل به شما نمایش خواهد داد.

خرید کارت هدیه از فروشگاه

در فروشگاه ساز اپن کارت این ویژگی وجود دارد که مشتری امکان خرید کارت هدیه به میزان دلخواه را برای خود و یا دیگری داشته باشد. برای این کار به سادگی با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه کارت هدیه میتواند به بررسی کارتهای هدیه ای که میتواند تهیه کند بپردازد.

بر این اساس متوجه میشوید که اطلاعاتی را از کاربر دریافت میکند، به محض اینکه گزینه خرید را کلیک نمایید این اطلاعات در پایگاه داده فروشگاه ذخیره شده و دفعه های بعد میتواند به سادگی مورد بهره برداری قرار بگیرد. در تنظیمات مدیریتی فروشگاه ساز اپن کارت مدیریت فروشگاه میتواند کمترین و بیشترین میزان تخفیف مورد استفاده در فروشگاه را تعریف کند. زمانی که کاربری در هنگام خرید کارت هدیه در فیلد میزان هدیه(تخفیف) عددی را وارد میکند، این میزان با مقادیر تعریف شده توسط مدیریت فروشگاه تطابق داده شده و در صورتی که در محدوده تعریفی قرار داشته باشد کارت هدیه مورد نظر صادر میشود در غیر اینصورت با پیغام خطایی مواجه میشود.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

*

code