پروفایل های دوره ای در اپن کارت

پروفایل دوره ای چیست؟

پروفایل های دوره ای، به شما این امکان را میدهد تا هزینه های تکراری خود را برای مشتریان تنظیم کنید. این پروفایل ها، در زمانی که شما اقدام به فروش محصولات بر پایه حق اشتراک میزنید بسیار مفید خواهند بود. از سوی دیگر، امکان ایجاد دریافت هزینه ها به صورت دوره ای را فراهم میکند. این ویژگی به مالک فروشگاه، کمک خواهد کرد تا کنترل بیشتری بر نحوه پرداخت هزینه از سوی مشتری برای محصولات و یا خدمات را داشته باشد.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که شما قصد ایجاد اشتراک خبرنامه را دارید که حق اشتراک ماهانه، فصلی و سالانه را دارد. در این بخش، به سادگی با ایجاد پروفایل های دوره ای، به مقصود خود خواهید رسید. به این ترتیب با تعریف این پروفایل ها، آنها را به محصولات و خدماتی که مدنظرتان هست، نسبت می دهید.

از سوی دیگر، یکی از تکنیک های بازاریابی، امکان پرداخت اقساطی است که شما به سادگی با پروفایل های دوره ای، این امکان را برای مشتری خود فراهم میکنید.

ایجاد پروفایل دوره ای

در این قسمت به بخش کاتالوگ رفته و بر روی گزینه پروفایل دوره ای(Recurring Profiles) کلیک نمایید. اگر از قبل پروفایلی را ایجاد کرده باشید، به نمایش در خواهد آمد در غیر اینصورت با صفحه خالی مواجه میشوید.

با کلیک بر روی علامت بعلاوه(+)، یک فرم با فیلدهای مشخص ایجاد خواهد شد که نیاز است اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.

در قسمت نام، نام مناسبی برای پروفایل خود انتخاب کنید، به طور مثال پرداخت حق اشتراک ماهانه، در قسمت قیمت، مبلغی که مورد نظر خودتان هست را وارد نمایید، به عنوان مثال ۵۰ هزار تومان، در بخش دفعات(Duration)، تعداد دفعات پرداخت و یا اقساط را وارد نمایید. در قسمت وضعیت هم با دو گزینه فعال و غیر فعال روبرو هستید که عملکرد آن روشن است. در انتها بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.

تعریف پروفایل دوره ای برای محصول خاص

برای نسبت دادن یک پروفایل دوره ای به یک محصول، در ابتدا با ورد به بخش کاتالوگ و سپس محصولات، بر روی محصول مورد نظر کلیک کرده و به بخش ویرایش آن وارد شوید.در زبانه پروفایل دوره ای، بر روی گزینه بعلاوه(+) کلیک کرده و یکی از پروفایل های دوره ای تعریف شده را برای آن محصول خاص، انتخاب نمایید.

بعد از ذخیره پروفایل دوره ای تعریف شده برای آن محصول، کافی است به صفحه توضیحات آن محصول در فروشگاه خود سر بزنید و با بخش جدیدی که برای آن ایجاد شده است، آشنا شوید.

 

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

*

code