نحوه نصب افزونه در اپن کارت

نصب افزونه

توسعه دهندگان اپن کارت از نسخه ۲ به بعد با اضافه کردن قابلیت نصب افزونه در اپن کارت لطف بسیار بزرگی به مشتریان این سیستم کردند. در این بخش با استفاده از افزونه هایی که به حالت فشرده هستند، به راحتی امکان اضافه کردن قابلیت های متعددی را به اپن کارت خواهید داشت. به یاد داشته باشید که برای نصب افزونه مجوز دسترسی به پروتکل FTP باید برای شما احراز شده باشد.

دریافت مجوز پروتکل FTP

برای اطلاع از احراز دسترسی به پروتکل FTP در اپن کارت به مسیر سیستم، تنظیمات و تنظیمات فروشگاه بروید.

در مرحله بعدی زبانه FTP را انتخاب کنید و مشخصات خواسته شده را به درستی در کادر وارد نمایید. به یاد داشته باشید که حتما گزینه فعال کردن FTP را انتخاب نمایید تا امکان دسترسی به پروتکل FTP برای شما فعال شود. در انتها با کلیک بر روی گزینه ذخیره در گوشه بالا سمت راست تغییرات را ذخیره نمایید.

خوب الان با ایجاد دسترسی به پروتکل FTP به سادگی امکان نصب افزونه را در اپن کارت برای خود فراهم کرده اید. حال ورود شما را به دنیای زیبای افزون ها خوشامد میگویم.

نصب یک افزونه

در داخل فایل فشرده افزونه دستورالعمل های نصب و یا بروزرسانی افزونه به صورت جداگانه قرار دارد. در اینجا بخش نصب افزونه تشخصی میدهد که کدام فایل ها را و با چه ترتیبی در محل ریشه FTP فروشگاه شما قرار دهد.برای بارگذاری یک افزونه به مسیر  افزونه ها> نصب افزونه مراجعه میکنیم. سپس بر روی دکمه آبی رنگ بارگذاری کلیک کرده و با انتخاب فایل فشرده ای که با پسوند ocmod.zip.* ذخیره شده است، مرحله بارگذاری را به درستی به اتمام میرسانیم.

به یاد داشته باشید ممکن است در این مرحله با پیام  “آیا فایل بازنویسی شود” روبرو شوید که این نشان میدهد فایلی که شما بارگذاری کردید قبلا در سیستم وجود داشته است. پس بهتر است که اول از همه با بررسی افزونه های نصب شده، از صحت تکراری نبودن فایل مطمپن شوید و در صورت اطمینان، با کلیک بر روی گزینه ادامه فرآیند نصب را کامل کنید. در انتها و با نصب افزونه بر روی اپن کارت، پیامی به رنگ سبز که نشان از نصب صحیح افزونه است به شما نمایش داده خواهد شد.

بارگذاری تک فایل افزونه

گاهی پیش می آید که نیاز است تنها یک فایل از مجموعه فایل های یک افزونه مجددا بارگذاری شود برای اینکار نیاز به نصب دوباره افزونه نیست کافی است که فایل مورد نظر را انتخاب و در مسیری که بر روی اپن کارت وجود دارد بارگذاری شود. به همین سادگی. به طور مثال ما در اینجا قصد داریم فایل XML مربوط به یک افزونه را بارگذاری مجدد کنیم. کافی است با انتخاب گزینه بارگذاری فایلی را که دارای پسوند ocmod.xml را انتخاب و بارگذاری کنیم.

خطاهای نصب افزونه و رفع آن

در هنگام نصب افزونه گاها پیش می آید که فرآیند نصب افزونه و جایگذاری فایل های آن به درستی انجام نمی گیرد و در حالت کلی افزونه بر روی اپن کارت نصب نمی شود. در این حالت کادر قرمز رنگی که شامل متن خطای صورت گرفته است برای ما به نمایش درخواهد آمد. به شکل زیر توجه کنید

admin-extension-installer-upload-file

به یاد داشته باشید به هنگام رخ دادن خطا، در اولین گام تمامی فایل هایی که قبل از خطا در سیستم بارگذاری شده اند را باید پاک کنید. برای اینکار اپن کارت دکمه قرمز رنگی با نام پاک کردن را ایجاد کرده است که کافی با کلیک بر آن تمامی فایل های موقت قبلی را از سیستم پاک کنید.اگر اینکار را انجام ندهید با هر بار مراجعه به بخش نصب افزونه با پیغام خطایی قرمز رنگ مواجه خواهید شد که از شما میخواهد فایل های موقت را پاک کنید.

admin-extension-installer-warning

با کلیک بر روی دکمه پاک کردن، علاوه بر حذف تمامی فایل های موقت، کادر سبزرنگی با متنی که نشان از موفقیت در انجام این کار را دارد، برای شما به نمایش درمیآید.

admin-extension-installer-success

 

2 پاسخ به “نحوه نصب افزونه در اپن کارت

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

*

code