چیدمان عناصر در صفحات اپن کارت

ایجاد تغییر در ماژول ها

با توجه به طیف گسترده کاربری ماژول ها در اپن کارت نیاز است که بحث خصوصی سازی آنها باید با دقت صورت بگیرد تا در ایجاد فروشگاهی کاربر پسند به مدیریت فروشگاه کمک کند. به طور کلی برای خصوصی سازی ماژول ها، ۴ ویژگی مورد بررسی قرار میگیرد که به ترتیب عبارتند از: طرح، محل قرارگیری، وضعیت و اولویت چینش

طرح

بر اساس تعریف طرح بندی، ما مشخص میکنیم که ماژول مورد نظر در کدام یک از صفحات موجود در اپن کارت به نمایش دربیاید. یادآوری میکینم که اگر نیاز است یک ماژول در چندین صفحه به صورت جداگانه قرار بگیرد باید برای تک تک این صفحات ماژول مورد نظر انتخاب شود. در هر زمان تنها می توان یک ماژول را به یک صفحه نسبت داد.

در تصویر زیر ما از ماژول ویژگی برای نمایش تصادفی محصولات انتخابی در گوشه پایین سمت چپ فروشگاه بهره برده ایم.برای اینکار به سادگی با انتخاب صفحه دسته بندی در بخش طرح بندی ماژول مورد نطر را برای آن فعال میکنیم.

محل قرارگیری ماژول

بر اساس این ویژگی ما می توانیم محل قرارگیری هر ماژولی را در صفحه مشخص کنیم. ماژول ها میتوانند در ۴ موقعیت بالا، پایین، سمت چپ و یا سمت راست قرار بگیرند.

برای ایجاد تغییر در محل قرارگیری ماژول با مراجعه به بخش طرح بندی و انتخاب صفحه ای که ماژول موردنظر در آن قرار دارد به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. سپس بر روی گزینه محل قرارگیری ماژول انتخاب و یکی از حالات تعریف شده را انتخاب کنید.

وضعیت

به وسیله این گزینه میتوانیم امکان به نمایش درآمدن و یا مخفی ماندن ماژول مورد نظر را فراهم کنیم. به یاد داشته باشید که حذف کردن با غیرفعال کردن متفاوت است. با حذف کردن یک ماژول از فروشگاه به کلی آن ماژول از اپن کارت حذف شده و دیگر قابل دسترس نیست در حالی که با مخفی کردن آن تنها امکان نمایش عمومی آن را غیرفعال کرده ایم و آن ماژول در فروشگاه در دسترس مدیریت قرار دارد.

اولویت چینش

بر اساس این ویژگی امکان ترتیب نمایش ماژول ها را در صفحه فراهم میکنیم. هرچقدر عدد به کار رفته برای این ویژگی کوچکتر باشد اولویت نمایش آن بالاتر است و در محلی بالاتر از سایر ماژول ها قرار میگیرد.یادآوری میشود اگر دو ماژول در یک محل قرارگیری باشند و هر دو نیز دارای اولویت چینش یکسان باشند، اپن کارت آنها را بر اساس حروف الفبا مرتب و به نمایش میگذارد. به عنوان مثال ماژول Featured بالاتر از ماژول Specials قرار میگیرد.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

*

code